CORRALITO en España, sin política por favor!

En los mercados pasan cosas extrañas de vez en cuando, pero a veces las razones tampoco es que sean muy alarmistas necesariamente.

En este caso parece que la diferencia es simplemente que se prevé más volatilidad en la situación francesa que en la española, a corto plazo.

4 Me gusta

No se crea, los movimientos de los bonos soberanos no suelen ser a la ligera.

5 Me gusta

La deuda pública en Francia está en el 110% sobre el PIB mientras que en España es el 105%.
Creo que su déficit público el último año fue el doble del de España y el crecimiento del PIB es menos de la mitad, ¿no?.

Imagino que la situación se explica desde la evolución de estas métricas.

4 Me gusta

France Delays Aim To Cut Deficit To 3% Of GDP By Two Years, To 2029: PM

By AFP - Agence France Presse

October 1, 2024

France must slash its budget deficit and trim its tottering debt pile, newly-installed Prime Minister Michel Barnier told lawmakers Tuesday, vowing a combination of higher taxes and spending cuts.

“Our aim is to reduce the deficit to five percent (of GDP) in 2025… on the right path to reach the three-percent ceiling in 2029,” two years later than previously planned, Barnier said, adding that two-thirds of the cuts would come from “reducing spending” but that the government would “ask big companies making large profits to contribute to the recovery”.

bur-tgb/sjw

The Barron’s news department was not involved in the creation of the content above. This article was produced by AFP. For more information go to AFP.com.
© Agence France-Presse

5 Me gusta